Ciąg dalszy nowych informacji o piątej odsłonie serii The Sims! Tym razem o kolejnym nowym trybie – fabularnym.
Na wstępie warto zaznaczyć, że wszystkie informacje są w pewien sposób potwierdzone przez samo studio Maxis, czyli twórców The Sims. Pochodzą one z oficjalnych ofert pracy w studiu.
Tym razem pojawiła się interesująca oferta pracy – Starszy projektant narracji (ang. Senior Narrative Designer). Krótko tłumacząc, praca ta polega na stworzeniu narracyjnej wizji projektu, czyli fabuły.
W wymienionych obowiązkach dla tego stanowiska możemy znaleźć więcej podpowiedzi dotyczących fabularnego typu rozgrywki.
Wśród nich możemy wymienić takie obowiązki jak:
- Określ i podtrzymuj narracyjną wizję projektu.
- Odkryj nowe sposoby ożywienia postaci i tworzenia emocjonalnych doświadczeń w nieliniowej symulacji.
- Pracuj z wieloma dyscyplinami żeby przewodzić i wprowadzić postacie, ustawienia, cele i konflikty ze szkicu projektu.
- Współpracuj z Doświadczeniem Użytkownika (UX) do stworzenia, zbadania i zaimplementowania funkcji, szczególnie tych z zakresu wprowadzenia elementów narracyjnych i podejmowania decyzji.
Same powyższe punkty mówią już dużo o tym, że do The Sims 5 zawita również tryb fabularny, który znany jest z The Sims Historie. Gra ta była produkcją uboczną The Sims 2, różniło ją tylko to, że posiadała w sobie właśnie ten tryb. „Historie” zdobyły dużą popularność w szybkim czasie. Twórcy mogą chcieć osiągnąć coś podobnego w przypadku piątej generacji The Sims.
Aby bardziej poprzeć fakt Trybu Fabularnego, warto spojrzeć również na kwalifikacje wymagane na stanowisko Starszego projektanta narracji:
- 5 lub więcej lat doświadczenia w projektowaniu gier z narracją, zwłaszcza ze specjalizacją w integrowaniu historii z rozgrywką.
- 7 lub więcej lat doświadczenia w pisaniu fikcyjnych historii, najlepiej interaktywnych.
- Doświadczenie z fikcją dla młodych dorosłych, historiami z popkulturą, w szczególności z elementami romantycznymi.
- Praktyczna implementacja dla interaktywnego doświadczenia.
- Znajomość popularnych fabularnych interaktywnych machinim i społeczności modowych (na przykład: The Sims, Episodes, Grand Theft Auto Online).
Kwalifikacje jeszcze bardziej dają do zrozumienia, że Maxis chce wprowadzić elementy interaktywnej fabuły do następnej generacji The Sims.
Aby być na bieżąco z informacjami o The Sims 5, zapraszamy was do śledzenia kategorii.
Produkcja The Sims 5 nie ma żadnego wpływu na obecną produkcję czwartej generacji serii. Rozszerzenia dalej będą wychodzić w tych samych odstępach czasowych.
Nad tymi dwoma grami pracują zupełnie dwa niezależne od siebie zespoły.